Na 12. sjednici Nadzornog odbora, održanoj 18. prosinca 2024., HBOR je donio Strategiju poslovanja za razdoblje 2025.-2029.

Nova strategija predstavlja HBOR-ovu viziju poslovanja u novom strateškom razdoblju, smjerom koji je usklađen s prioritetima Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine. Ovaj dokument naslanja se na prethodnu Strategiju poslovanja HBOR-a u razdoblju od 2020.-2024., te je prilagođen vanjskom okruženju i makroekonomskim predviđanjima, kao i rezultatima analize utvrđenih potreba javnog i privatnog sektora, ključnih područja djelovanja HBOR-a, kao i onih segmenata gospodarstva za koje su utvrđeni tržišni nedostaci ili ih je potrebno dodatno podržati od strane HBOR-a.

U novom strateškom razdoblju, HBOR će ostati posvećen svojoj viziji pokretača inovativnosti i održivog razvoja Republike Hrvatske i svojoj misiji pružanja proaktivne potpore razvoju RH.

HBOR će svojim poslovanjem aktivno doprinositi nacionalnim i EU ciljevima te klimatskim ciljevima utvrđenim Pariškim sporazumom, kao i Ciljevima održivog razvoja UN-a te osigurati dugoročno održivo poslovanje HBOR-a.

Strategija poslovanja temelji se na pet strateških ciljeva koji definiraju ključna područja djelovanja HBOR-a, te na četiri strateška preduvjeta koji opisuju na koji način će se HBOR kao organizacija razvijati kako bi ostvario zadane ciljeve.
 

Strateški ciljevi
  1. Poticanje razvoja tržišta rizičnog, vlasničkog i kvazi-vlasničkog kapitala u RH (Equity),
  2. Poticanje gospodarski i društveno uravnoteženog i održivog regionalnog razvoja RH (Regionalni i društveni razvoj),
  3. Poticanje internacionalizacije hrvatskog gospodarstva (Internacionalizacija),
  4. Jačanje konkurentnosti i otpornosti hrvatskog gospodarstva (Konkurentnost i otpornost),
  5. Poticanje zelene tranzicije RH (Zelena tranzicija).
 
Strateški preduvjeti
  1. Održivost,
  2. Aktivno i učinkovito korištenje nacionalnih, EU i drugih međunarodnih izvora sredstava,
  3. Fleksibilna i održiva organizacija s proaktivnim poslovnim pristupom,
  4. Proaktivna suradnja s dionicima u gospodarstvu i društvu.
 
U okviru svakog strateškog cilja i preduvjeta definirana su ključna područja djelovanja s pripadajućim aktivnostima koje će HBOR provoditi tijekom idućeg strateškog razdoblja.

Strategija poslovanja podložna je revidiranju ako dođe do značajnih makroekonomskih i/ili regulatornih promjena, a redovito će biti evaluirana kako bi se utvrdilo jesu li predložene mjere efikasne i dovode li do ispunjenja strateških ciljeva, vizije i misije HBOR-a.
 
 
Strategija Brošura



Foto: rijeka Cetina, autor Denis Peroš, Hrvatska turistička zajednica